niedziela, 14 marca 2010

Dzień siódmy - Nazwy domu

WAŻNE!!! Musimy nazwać nasz dom!!!! To prośba z Promopacku, bo na koniec budowy, w prezencie, robią artystycznie wyrytą w drzewie nazwę. Widziałam jak to wygląda! po prostu świetnie! A powieszone nad bramą wjazdową, czy też nad gankiem będzie wyglądać zajebiście!

Dom Colina i Joanny już ma nazwę - wymyślili ją prawie cztery lata temu, jak tylko postanowili razem zbudować swoje życie. A brzmi to po szkocku tak: CEAD ME FAITHE (czyt. kile me fete), co znaczy: THOUSANDS WELCOME (Tysiące Powitań)

Proszę teraz wszystkich o podrzucanie pomysłów - Marysiu, proszę też coś wymyśl :)
Nasze pomysły i wygłupy narazie są takie:




  1. Wojciechówka (z portretem Ojca Wojciecha na wejściu)
  2. Uroczysko (bo urokliwy to zakątek)
  3. Pod trzema gnomami (mama, tata, babcia)
  4. Pod psimi łapami (bo będzie ich wiele)
  5. Pod ostatnim numerem (bo dalej już tylko las)
  6. Ad infinitum - do nieskończoności (bo to dom do naszej grobowej deski)
  7. Silva rerum - 1. Las rzeczy, ogół wszelkich wiadomości o różnej treści. 2. daw.: Domowa księga, w której spisywano wydarzenia, przemówienia, przepisy, sentencje etc. (bo w tym domu porad i przepisów zawsze co nie miara)
  8. Pod skrzydłem Anioła (bo można pier...nąć tego naszego aniołka np. przy ganku)

    Rozpoczynamy więc ranking. Proszę o typowanie naszych "numerków", ale przede wszystkim, proszę o Wasze propozycje.

    A to są propozycje Babuni:
    1. Pawlicówka lub Pawlicowo
    2. Galion lub Galeon
    3. Chata za wsią (faktycznie za wsią, ale nie chata)
    4. Dom pod psem
    5. Dobrochna (brrr!)
    6. Dobry dom (jaaaasne!)
    7. Pod dobrym aniołem (tu, dobry anioł, u nas pod jego skrzydłem...)
    8. Dobrówka (???? to chyba od Dobrochny + dobra)
    9. Lubiczówka (wiadomo, to od naszego herbu Lubicz. Była to moja wczorajsza propozycja, którą podkupiła Babunia. Lecz ja po przemyśleniach wycofałam się z tego pomysłu, bo po cholerę pokazywać nasz herb, skoro teraz jesteśmy/będziemy kaszubskie wsioki!)
      I co Wy na to?! Proszę o jak najszybsze podpowiedzi!!!

      19 komentarzy:

      1. Na gorąco-moje typy1. DOBRÓWKA
        2. WOJCIECHÓWKA
        Moje propozycje-1.DOM NA WRZOSACH lub WRZOSOWISKO
        2.JAGODOWE POLE

        OdpowiedzUsuń
      2. Dzięki Marychna! Czekamy teraz na typy Jarków i dziewczynek :)

        OdpowiedzUsuń
      3. Zgoda z Babunią:
        1.Pawlicówka(bo to Wasze wspólne)
        2.Dobrówka(w nagrodę za Twoje starania)
        i 3.moje autorskie(może i głupie ale sam wymyśliłem)to:Galeon Pawlickich(koniecznie z modelem Zaglowca na przyzbie)!!!

        OdpowiedzUsuń
      4. nr. 3 he he gnomowisko haha ale jak dacie mi troszke wiecej czasu to z dawidem cos napewno zaproponujemy

        OdpowiedzUsuń
      5. moze wszedzie dobrze ale nam tutaj najlepiej

        OdpowiedzUsuń
      6. 'Ostatni z prawej'
        ul.wygoda
        Taka nazwa by ulatwila prace kurierowi...

        Silva rerum - elegancko zaadresowana pocztowka

        Bukowina - moja propozycja.

        A moze po Kaszebsczi??
        Skoro JO i Colin nazwali dom w Gaelic proponuje pokazac ze kaszubi nie sledzie...

        P.S.Panowie robotnicy bez wychodka sobie daja rade? Gdy snieg opadnie to wszystko wyjdzie na jaw;)

        OdpowiedzUsuń
      7. moje typy:
        Wojciechowka, Dobrowka, Gnomowisko byloby super ale potem mloda sie wprowadzi i trzeba by zmienicv na trolowisko :)

        Bylabym za Galionem tez bo towarzyszy od zawsze ale nie do konca szczesliwie. Lubiczowka super i tak w tych czasach wszyscy maja herby gdzies ale mamy 2 wiec trza by je polaczyc. Uroczysko zdaje sie bylo w jednej z ksiazek Grocholi a kopiowac nie ladnie.

        cIezki macie orzch do zgryzienia. Pomysle jeszcze dzis i dam wam znac

        Buzka

        OdpowiedzUsuń
      8. a moze jagodowka?? jagod jak ciotka pisze pod dostatkiem , a mamie wodka jagodowa wychodzi najlepsza :)

        OdpowiedzUsuń
      9. a moze lepiej nie

        OdpowiedzUsuń
      10. Po namysle wydaje mi sie ze najlepiej brzmi Lubiczowka z podanych wyzej propozycji. A to poniewaz trzeba sobie powiedziec nazwe w zdaniu np.: Jade do Lubiczowki albo wyslalam wam paczke do Lubiczowki.
        U nas i tak bedzie to skomplikowane zdanie z Galickia nazwa.

        A dodatkowy pomysly to:

        Mlodniaczek (zawsze mlodzi duchem)
        i
        Pysiaczek ( :) Tlumaczyc nie trzeba wtajemniczonym )

        Mamis Colin dzis ci przysle dokladnie jak sie pisze nasza nazwe zeby bylo po Szkockiemu a nie irlandzkiemu wiec wstrzymaj sie prosze z wyslaniem tego do Prompaku zanim Colin nie potwierdzi.

        OdpowiedzUsuń
      11. O rany! Aleście wszyscy stanęli na wysokości zadania!!! Dziękuje!!!I dopiero teraz mi się we łbie lasuje!!! Wieczorkiem przyjedzie tatuś/Wojtuś do domu, to położymy wszystkie propozycje na blat, wiec do jutra będziemy (chyba) gotowi?! tak czy inaczej fajna sprawa! A to Trolowisko, po sprowadzeniu się Ali & Company, nie od rzeczy, oj nie!

        OdpowiedzUsuń
      12. Hejka.Chyba się wycofam z moich wczorajszych pomysłów.Po długim zastanawianiu się razem z Danusią doszliśmy do wniosku,że nie powinnaś ukrywać przed Kaszubami swojego Herbu.W końcu"noblesse oblige"a przyznasz,że jest co oblizać.Do LUBICZÓWKI dodałbym jeszcze rodowe zawołanie lub coś w rodzaju "per aspera et astra"lub "gloria inexelsis Deo" a najlepiej "z tym znakiem zwyciężaj".Dobre?Dobre!!!!

        OdpowiedzUsuń
      13. Oj Jareczku, chyba potwierdziłeś wybór mój pierwszy wybór. I chyba, chyba, chyba bedzie Lubiczówka... Czekam teraz na Wojtka akcept, ale chyba, chyba, chyba tych kilka Waszych głosów za Lubiczówką przeważy... Oczywiście, dam zaraz znać czym skończy się dzisiejsza narada.

        OdpowiedzUsuń
      14. Bardzo by nas nobilitowały takie odwiedziny w Lubiczówce!Czekamy z niecierpliwością na wynik narady,który może być tylko jeden LUBICZÓWKA!!!!!
        Duża bużka dla Was Kochani od nas.Pa

        OdpowiedzUsuń
      15. Danusiu i Jarku - dla nas nobilitacją jest Wasza przyjaźń - i to się tylko liczy, a to, że mój pra, pra, pra, itd. pradziad Antoni w 1750 roku potwierdził raz drugi przynależność do naszego, czyli mojego po mieczu herbu, to jest pikuś i to mały pikuś - cóż po herbie, jak przyjaciół brak - a tych, w Was i Marychnie i w ... jeszcze osobach mamy! Wniosek: Lubiczówka + herb (pokazałam go w profilu bloga) + może np., takie motto;
        " Nasz dom jest miejscem, w którym czujemy się dobrze, my i nasi bliscy, i w którym chętnie przyjmiemy każdego wędrowca"

        OdpowiedzUsuń
      16. Colin przysłał mi przed chwilą dokładny napis nad ich domem. Brzmi to tak:
        CEUD MILE FAILTE
        czyli A THOUSAND GOOD WELCOMES

        OdpowiedzUsuń
      17. I już , koniec dyskusji - LUBICZÓWKA. I teraz Wy - moje i Waszego ojca córki, które po mnie, czyli po kądzieli, dziedziczycie nasz herb, chcecie taką nazwą Kaszubom dawać po oczach?!

        OdpowiedzUsuń
      18. No pewnie, od razu przeciezx pisalam ze Lubiczowka jakos najlepiej brzmi!!! Super!!

        OdpowiedzUsuń
      19. HURRRRA!!!Wspaniała decyzja.Kochani przyszli mieszkńcy Lubiczówki będziemy zawsze z Wami i już z góry cieszymy z Waszego sąsiedztwa.Zapraszamy już teraz na dobrą kawkę.Buziaczki hej

        OdpowiedzUsuń