środa, 28 kwietnia 2010

O mało co garaż i kominy dwa

Sądząc z komentarzy (Jo i Dawid) na temat garażu, chyba uleciała mi decyzja, którą kilka dni temu podjęliśmy z Tatusiem. Niestety, musieliśmy z garażu zrezygnować. Za stromy wjazd i wyjazd i za duża dziura, w którą wpadałaby woda i śnieg.
Do dzisiejszego ranka miało być tylko okno, i to znacznie mniejsze niż na zdjęciu widocznym w poprzednim poście. Jednak sprawa od wielu dni nie dawała mi spokoju, więc niemal bez przerwy kombinowalam nad innym rozwiązaniem. W końcu dzisiaj wykluła mi się pewna koncepcja i z nią razem wyruszyłam na budowę. Naświetliłam ten pomysł kierownikowi budowy i prezesowi Promopacku - ten przypadkiem znalazł się na Wygodzie, bo przyjechał zawiadomić mnie, iż pan Ryba zachorował na ciężkie zapalenie płuc, więc na kilka dni przewidziana jest przerwa w budowie. Przykra sprawa - życzę mu zdrowia!
W rezultacie będą i drzwi i okno oraz schody z zewnątrz, które będą umiejscowione pod tarasikiem/galeryjką, biegnącym od ganku wzdłuż domu do narożnika północnego. Zrobi się dzięki temu nad schodami daszek uniemożliwiający nasypanie śniegu do dziury i deszcz nie będzie się lał, jak do studi. Trochę bełkotliwie może to brzmieć, ale wyglądać będzie fajnie. A przede wszystkim, będzie można normalnie z zewnątrz śmigać do i z "jużniegarażu"! Bardzo się cieszę, bo dzięki temu uzyskamy również odrębne wejście do domu!!!

Odpowiadam na Dawida zastrzeżenie:
- garaż przytulony do domu, o którym już wspomniałam, będzie odgraniczony od części spiżarnianej, czyli kuchennej, drzwiami/śluzą, więc smrody benzynowe nie dojdą! Kiedy garaż będzie wybudowany - nie wiem, ale chyba nie odrazu.

A na koniec wspomniane kominy dwa - jeden główny idący od piwnicy, drugi od kominka z płaszczem wodnym od parteru - szkoda tylko, że miedzy nimi stoi słup - beznadzieja!!! Ale, co tam! Jakoś fajnie się je wspólnie obuduje i razem z kominkiem, w stylu np. ludowo-rustykalnym (bo przecież nie pałacowym!), będą kapitalnie wyglądać!

1 komentarz:

  1. Spoko ten slupek jest blizej komina niz na planach, bedzie calkowicie zabudowany kominkiem+gzyms a moze nawet i jakis jelen sie baronowi na polowaniu ustrzeli ;)

    Rewelacyjny pomysl z ta bratkowa galeryjka!
    Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń